Trysil 2024

Dag 4.

Redan klockan 7 på morgonen öppnades dörrarna i korridoren och personal började gå ut för att ta sig mot de rum där eleverna bor för att förbereda dem inför dagen.
Vi har bott väldigt olika. En del elever har bott själva, en del ihop med personal och i några bara personal.

På dessa resor finns det alltid personal från skola, elevhem och habilitering.
Det finns alltid personal med som eleverna känner väl. Det är en trygghet för dem på en sådan här resa.
Vid 8 brukar de flesta vara i matsalen för frukost. Varje morgon har vi haft en stor frukostbuffé med något för alla. Underbart!
Vid 9.30 kom skidlärarna och tog hand om eleverna och förberedde dem inför sista dagen i skidbacken. Under dessa dagar har vi verkligen sett hur eleverna utvecklats. Vi är stolta över de framsteg alla gjort! Efter några timmar i backen var det dags för lunchpaus för att sedan ge sig ut igen.
De elever som blev kvar på hotellet gav sig ut på äventyr. Vi tog sig till en bowlinghall där kampen mellan elev och personal drog igång. De visade sig tillslut att eleverna krossade personalen!

Innan middagen på kvällen började vi packa och förbereda inför hemresan. Efter resans sista middag tillsammans firade vi alla framsteg och de utmaningar eleverna erövrat under veckan. Ni är grymma!

Idag bär det av hem mot Göteborg igen. Tack Trysil för den här gången!

Dag 3.

Vi rivstartade dagen med go hotellfrukost med extra allt! 🥞🍳🥯
Efter frukosten stannade några elever kvar på hotellet och hade spelstund.
För resten av gänget var det dags att ge sig ut i backarna igen! Våra skidinstruktörer är så fantastiska med eleverna.
Det finns inga hinder, och inga problem är större än att de går att lösa 💪🏻

Efter några timmars åk kom skidåkarna tillbaka till hotellet och det blev dags för lunch.
Massor av god mat och skratt.

Efter lunch gav sig några av eleverna ut i backarna igen och resten av gänget hittade till hotellets spelrum.
Det blev mycket kamp mellan elever och personal.

På eftermiddagen samlades vi i hotelloungen och det var dags för middag.
Där firade vi också vårt födelsedagsbarn Pernilla och hela restaurangen stämde in i sång! Efter middagen så blev det spelkväll med tjurskallar och sprängda katter 😊

Trötta och nöjda började vi gå mot våra rum. Men vid hissen väntade en överraskning i form av jonglering från en av assisterna 😀

Efter denna fartfyllda och roliga dag somnade vi gott!

Dag 2.

Igår var första heldagen för våra elever i Trysil!
Dagen började med en jättefin frukostbuffé och vi fick en riktigt bra start på dagen.
Strax efter klockan 9 var det dags för eleverna att få träffa sina skidinstruktörer och testa skidutrustning och alla elever fick möjlighet att använda det som var anpassat efter just dem. Några av eleverna har åkt skidor många gånger men för andra var detta första gången.
Nu var det dags att ge sig ut i backarna! En del av gänget stannade kvar vid hotellet och hade snöbollskrig istället innan de begav sig ut för att utforska området. Vi möttes upp allihop på hotellet för att äta lunch tillsammans och få ny energi inför eftermiddagen.
Då var det full fart mot backarna!

Dagen avslutades med gött häng i spa-avdelningen. Det var riktigt skönt att glida ner i den varma poolen efter en hel dag ute i snön. Självklart blev det också vattenkrig 😃 Kvällen avslutades med middag tillsammans.

Efter det var det många ögon som gick i kors så då blev det God natt! 🥱

Dag 1.

Igår bar det iväg till den årliga skidresan för årskurs 2!

Dagen startade tidigt och sedan väntade en hel dags bussresa mot slutdestinationen Trysil i Norge Efter halva resan blev det ett stopp i Strömstad för lunch och inhandling av snacks och dricka.

Efter några timmars bussresa till kom vi äntligen fram till vårt hotell! 😊

Det blev en riktigt god buffé till middag i deras fina restaurang.

Det finns till och med en spa-avdelning på hotellet!

Vi ser fram emot mysiga kvällar i den varma poolen efter många timmar i snön. Nu väntar några härliga dagar i backen!